Pengikut Boyzzonne

Thursday, September 20, 2012

Antara Jenis-jenis Ciuman Yang Anda Perlu Ambil Tahu

1. CIUMAN KUPU-KUPU

Mencium bahagian tubuh si dia sambil mengerdip-kerdipan bulu mata sehingga pasangan terasa geli-geliman. Ciuman ini biasanya dibuat di bahagian pipi, hujung bibir, dahi & perut.

2. CIUMAN PIPI

Ciuman ini biasanya bukan untuk tujuan seks. Sebaliknya, ia lebih kepada ciuman berunsur sayang & mesra. Ia juga dijadikan ciuman pertama yang istimewa buat pasangan baru kahwin.

Tip ciuman ini adalah dengan meletakkan tangan dibahunya lalu disusuli usapan lembut di pipinya.

3. CIUMAN ESKIMO

Ia mungkin lucu & jarang dipraktikkan. Caranya adalah dengan menggeselkan hidung anda dengan hidung pasangan. Seperti selalu dilihat di Eskimo.


4. CIUMAN KELOPAK MATA

Ciuman ikhlas buat orang yang kamu sayangi! Kala si dia sedang lena dibuai mimpi, kucuplah kelopak matanya yang tertutup rapat. Kamu akan terasa satu perasaan indah yang sangat puas hati.

5. CIUMAN "FRENCHKISS"

Juga disebut sbgai "The English Kiss" atau "Soul Kiss". Sesetengah org menilai kehebatan pasangan masing2 melalui kepandaian pasangan melakukan ciuman jenis ini. Masing2 mempunyai cara tersendiri melakukan ciuman ini.

6. CIUMAN CUPING TELINGA

Ia juga salah satu cara memberangsangkan nafsu. Ketika melakukannya, usah mengeluarkan suara. Cukup sekadar hembusan nafas yang panas & mengah terdengar sayup menggetar gegendang telinganya.



7. CIUMAN KAKI

Jangan terus menciumnya kerana bimbang nanti si dia kegelian. Urut2 kakinya terlebih dahulu. Cara ini bukan bermakna kamu merendahkan tarafmu atau bertaraf rendah daripadanya, tetapi sebagai tanda si dia sangat kamu hargai & cintai.


8. CIUMAN DAHI

Dianggap sebgai ibu ciuman kerana ciuman ini digunakan untuk menenangkan perasaan seseorang. Sebeb itulah ciuman jenis ini dilakukan pasangan baru nikah di upacara membatalkan air sembahyang.


9. CIUMAN TANGAN

Sebelum tapak tangannya dicium, kamu perlu mengusap & membelai lembut tangannya. Ciuman di tangan ini menunjukkan rasa hormat, sayang & penghargaan buat pasangan. Ia juga boleh dilakukan jika kamu ingin meminta maaf.


10. CIUMAN TENGKUK

Ia tidaklah terus kepada ciuman, sebaliknya sekadar bibirmu dilegarkan ke sekitar tengkuknya dengan lembut bersama hembusan nafas hangat.

11. CIUMAN "TALKING KISS"

Ada yang tak suka pasangan bercakap kala berkucupan. Tetapi, tak salah jika sekadar meluahkan perkataan "saya sayang kamu" atau "i love u". Kucupan yang diiringi dengan kata2 indah ini pasti membingkis suasana lebih romantis & syahdu.

12. CIUMAN "NIP KISS"

Ini adalah ciuman nakal yang akan memeranjatkannya di mana sambil menciumnya, sesekali kamu menggigit ulas bibirnya! Namun awas...gigit sekadar gigitan manja & bukan untuk membuat si dia menjerit kesakitan.


13. CIUMAN "QUICKIE KISS"

Kalau kamu sibuk tetapi si dia datang merengek mahukan perhatian daripada kamu, berikan dia ciuman ini. Ciuman ini berlangsung tidak sampai sesaat. Hanya sedetik bibirmu menyentuh bibirnya.


14. CIUMAN "THE BUZZING KISS"

Ciuman bermula di belakang telinganya dengan perlahan sambil mengalunkan suara berdehem & dengungan mesra. Singgah di lehernya dengan gigitan manja & seterusnya ke bibirnya.

15. CIUMAN TANPA BIBIR

Ciuman ini melalui hirupan nafas di hidung sambil bibir diketap rapat. Ciuman ini kerap dibuat kerana "geram" atau rasa sayang yang amat sangat terhadap si dia!

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive