Pengikut Boyzzonne

Sunday, October 9, 2011

Belanjawan 2012 beri IKS peluang kedua


Belanjawan yang dibentangkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam dapat memberi peluang kedua kepada para usahawan Industri Kecil dan Sederhana (IKS) di negara ini terutamanya usahawan yang pernah gagal.
Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir berkata, belanjawan yang diumumkan itu adalah untuk membantu IKS termasuk IKS yang pernah gagal.
"Jadi ada peluang kedua kepada mereka setelah mereka jatuh,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan My Kitchen Nasir Interior Decoration di Tanah Merah dekat sini hari ini.
Beliau berkata, permohonan untuk disediakan dana pemulihan itu adalah disebabkan maklum balas yang diterima daripada pengusaha-pengusaha IKS yang menghadapi masalah kewangan dan jika kerajaan tidak membantu, mungkin usahawan akan terjerumus ke arah muflis.
Mukhriz berkata, kadang-kadang untuk IKS ia tidak memerlukan banyak dana tetapi sedikit bantuan pun sudah membantu mereka daripada muflis.
Beliau berkata, dalam IKS antara cabaran yang besar adalah modal dan itu yang kerajaan perlu bantu sedaya yang boleh tapi pengusaha pun perlu berusaha sendiri. — Bernama

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive