Pengikut Boyzzonne

Friday, August 6, 2010

Badak Sumbu dan Monyet

Dalam sebuah hutan ndi negeri pahang,ada seekor badak sumbu dan seekor monyet.Mereka memang tak pernah baik,selalu je bertengkar.Pada suatu hari,sedang badak dan monyet ini bertengkar,mereka terjumpa sebuah pelita ajaib.Dipendekkan cerita,setelah digosok-gosok,keluarlah jin. Jin itu setuju untuk mengabulkan tiga permintaan bagi kedua-dua binatang itu.

Permintaan pertama badak: saya nak semua badak di dalam hutan ini adalah betina kecuali saya...hehehe.

Permintaan pertama monyet : Saya mau sebuah motor harley davidson...
Jin kelipkan mata, dan pling!!!.... Semua badak lain disitu jadi betina. Selepas itu, ada sebuah mosikal Harley davidson 1,300 cc warna hitam di hadapan monyet.

Permintaan kedua badak: Saya mahu semua badak sumbu kat negeri pahang ni betina kecuali saya....hehehe!

Permintaan kedua monyet: Saya mahu jaket kulit dengan helmet merah.
Jin kelipkan mata lagi, pling,, semua badak di pahang jadi betina, dan monyet pun mendapat barang-barang untuk motosikalnya itu...

Jin itu berkata, "ini permintaan terakhir kamu,fikirlah dengan sebaik-baiknya."

Badak pun berfikir sejenak,lepas itu terus berkata, " saya mahu semua badak sumbu kat Malaysia ini jadi betina yang cun melecun.... kecuali saya..

Jin itu pun kelipkan mata, maka tinggallah badak itu satu satunya badak jantan di dalam hutan di malaysia ini. Hah monyet , kamu nak ape pulak? Kasut but kulit ke ?"" tanya jin

Monyet memakai helmet, naik atas motor Harley davidsonnya,start enjin, kemudian melihat pada badak yang sedang tersengih lebar. Kat sang ,monyet ," Aku mau badak tu jadi mak nyah....

Jin itu pun kelipkan mata dan pling !!!

Maka meraunglah badak sumbu itu sepuas-puasnya." WAa mana aku nak cari badak jantan ni nyah !!! Isy, mak tak kuaaasaa nyah.... hahaha

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive