Pengikut Boyzzonne

Friday, August 6, 2010

Si pengembala dan Hakim

Pada suatu hari ada seorang pengembala kambing dipanggil ke mahkamah sebagai saksi satu kes curi.Hakim pun memanggil pengembala tersebut berdiri di kandang saksi dan mula bertanyakan soala-soalan tertentu kepadanya.

Hakim: encik pengembala kambing,siapa yang bagi makan kambing2 kamu tu?

Pengembala: Eerr... yg hitam ker yg putih, tuan hakim?

Hakim: Yg putih.

Pengembala: saya yang bagi makan, tuan hakim.

Hakim: yang hitam?

pengembala: saya juga.

Hakim: Siapa yang perah susu klambing kamu?

Pengembala: Eerr, yg putih ke yg hitam, tuan hakim?

Hakim: Yg Putih.

pengembala: Saya yang perah .

Hakim: Yg hitam?

Pengembala: Saya juga yang perah..

Hakim: (Mula naik angin) Siapa yang sembelih kambing kamu?

Pengembala: Yg putih ke yang hitam, tuan hakim?

Hakim: (dengan meninggi suara) saya peduli ape yang putih ke yang hitam, sebab dua-dua

jawapan kamu sama juga.

Pengembala: (juga dengan meninggi suara) Memang saya kena tanya yang putih ke yang

hitam tuan hakim, sebab yg putih tu kambing saya,itu pun tuan hakim tak tau
ke!


Hakim: habis yang hitam tu sapa punya?

Pengembala: Yg hitam tu pun saya punya juga tuan hakim.....hehehe sorry

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive