Pengikut Boyzzonne

Friday, September 10, 2010

SILA DATANG LAGI



Jaja dan Jiji yang baru mula berniaga,terkejut sebab tiga hari mereka buka kedai,tiga kali juga kedai mereka dipecah masuk.tambah mereka terkejut,pemeriksaan polis mendapati,ketiga-tiga rompakan itu dilakukan oleh perompak yang sama.....

Jaja memandang muka Jiji dengan geram.''Ini semua lu punya pasatlah! Bolo punya orang!'' Jiji terkejut. ''apa pasat pulak wa punya salah''???

Jawab Jaja,Ya laaa...Wa sulah cakap,jangan pasang sign board,tapi lu pasang jugak.Sikalang tinguk,hali-hali kena culi!!''kata Jaja sambil menunjuk ke arah papan tanda yang tergantung di jeriji kedai mereka yang berbunyi -SILA DATANG LAGI.....



CHOT


CHOT pulang dari sekolah dengan muka monyok.Apabila ditanya,CHOT pun bercerita pada neneknya yang buta huruf dan tidak pernah bersekolah itu.

CHOT; Nenek,tadi saya kena marah dengan cikgu.
Nenek; Kamu buat silap apa,CHOT?
CHOT; Saya tak dapat jawab soalan cikgu.
Nenek; Cikgu tanya apa pada CHOT?
CHOT; Cikgu tanya,dimana letaknya uzbekistan?
Nenek; Laa...itu pun CHOT boleh tak tahu! Lain kali kalau CHOT dah letakkan sesuatu benda,jangan lupa dimana tempatnya!



Suzie

Suzie,seorang ibu muda,mengadu pada temannya,Shasha.

Suzie; ''Aku terpaksa minta cerai dari suami aku''.
Shasha; ''Kenapa...??tanya Shasha kehairanan.
Suzie; ''Habis..tiap-tiap malam suami aku keluar masuk disko'',jawab suzie
Shasha; Oooohhhh,jadi suami kau kaki diskolah ya''?tanya Shasha lagi
suzie; ''Bukan...sebenarnya dia ke sana sebab cari aku''!jawab Suzie.

2 comments:

SHARE THIS

Blog Archive