Pengikut Boyzzonne

Tuesday, April 30, 2013

4 Tahun Meninggal, Artis Korea Ini Dikahwinkan

4 Tahun Meninggal, Artis Korea Ini DinikahkanArtis Jung Da Bin mengakhiri hidupnya dengan tragis.

Aktris Korea ini ditemui mati gantung diri di apartemennya empat tahun lalu. Pada waktu itu, Jung Da Bin belum berkahwin. Maka ibunua mengkahwinkan anaknya tersebut dengan mendiang Moon Jae SungIbu Jung Da Bin menyebut pernikahan dua orang yang sudah meninggal itu sebagai pernikahan spiritual. Ia mengaku melakukan hal tersebut demi keamanan anaknya dalam kehidupannya yang baru.


Sedangkan Moon Jae Sung sudah meninggal sejak 2002 lalu. Penyebab meninggalnya Moon Jae Sung tidak diketahui secara pasti. lelaki itu juga belum berkahwin ketika menghembuskan nafas terakhirnya. Dari situlah, akhirnya dua keluarga ini memutuskan untuk mengkawinkan mereka walaupun sudah sama-sama meninggal.


Pernikahan itu dilaksanakan di Kyungki-do pada , 22 Mei lalu. Acara  pada pagi hari. Setelah acara itu, mayat pasangan ini akan dikuburkan menjadi satu di Utopia Memorial di Ansung.
"Menantu saya, Moon Jae Sung (semasa hidupnya) adalah orang yang sangat baik dan penuh perhatian. Meski pun mereka tidak mengenal satu sama lain, tetapi mereka telah dewasa. Dan keduanya meninggalkan dunia ini sama-sama belum berkahwin," kata ibunda Jung Da Bin seperti dilapor  Allkpop, Selasa 24 Mei 2011.


Keluarga Moon Jae Sung juga sependapat dengan ibu Jung Da Bin. Mereka berharap perkahwinan itu akan membuat keduanya bahagia.
"Mereka meninggalkan dunia ini terlalu muda, dan itu mengganggu saya. Ini bukan perkahwinan yang nyata tapi pernikahan spritual," kata abang Mong Jae Sung.
Jung Da Bin mati bunuh diri pada 10 Februari 2007. Sampai saat ini tidak diketahui secara pasti apa yang membuat bintang 'The Legend of Gingko' ini memutuskan untuk mengakhiri hidupnya dengan ekstrem.


Tetapi, dari catatan yang tersimpan di blog pribadinya, wanita kelahiran 4 Mac 1980 ini mengalami tekanan berpanjangan. Dalam blognya itu, Jung Da Bin mengaku ia merasa kehilangan diri dan identitinya. dia selalu marah-marah tanpa sebab yang jelas dan merasakan sakit yang luar biasa di kepalanya.

Sumber

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive