Pengikut Boyzzonne

Tuesday, April 30, 2013

Pengganas Wanita Sulu Ini Dikatakan Boleh terbang waktu malam , Amalkan ilmu Hanuman Kera Putih.Benarkah?

aakj snipper wanitaInilah pengganas wanita Kiram III yang d tangkap ketika operasi di Tanjung Batu Lahad Datu !!


Kurus kering, pucat lesi, cengkung..perghHH macam jerangkung dalam almari..khabarnya beliau adalah 'sniper' atau penembak tepat yang kebal. Dalam Ops Daulat tersebut, beliau d kepung beberapa hari d kawasan paya besar dan akhirnya menyerah diri..anihnya tanpa sebarang luka atau cedera d badan walau d hujani peluru..
Kisah pengganas Kiram III yang d katakan kebal kerana tangkal yang d bekalkan oleh Ketua segala pengganas, Kiram III ini menjadi bualan hangat penduduk tempatan.
Kisah kononnya mereka nampak ada makhluk terbang waktu malam malah ada kisah kononnya mereka amalkan , mampu untuk terbang dari pokok ke pokok juga tak kurang hebatnya berlegar d kedai kopi pekan Felda Kencana dan warung makanan Felda Sahabat.

"Cerita-cerita tahyul kononnya pengganas Kiram III semuanya kebal dan bertangkal hikmat semuanya d reka untuk takutkan penduduk d Felda Lahad Datu " - tegas Pak Man ketika aakj menemubual beliau d pusat media Lahad Datu.
Yang mereka cerita tahyul ini bukan penduduk tempatan tapi rekaan warga Sulu Filipina yang masih beranggapan Kiram III ini adalah waris Sultan Sabah yang sebenar.
Mereka sengaja menimbulkan keresahan penduduk kononnya pengganas yang mati d tembak semuanya datang dengan berbekalkan ilmu hitam yang tak mampu d lawan dengan senjata Anggota Keselamatan Malaysia. Tubuh mereka kebal...sinis Pak Man.
"Kalau kebal..pawang khas yang mengiringi mereka takkan mati d tembak !!" ujar Pak Man lagi
Beberapa bomoh tempatan, yang pernah berurusan dengan komuniti dari selatan Filipina, berkata mereka amat mempercayai kuasa mistik, termasuk keupayaan untuk mengghaibkan diri dan tidak lut senjata.
Menamakan beberapa bahagian di Sulu di mana kumpulan pengganas akan mendapatkan tangkal dan azimat, bomoh itu berkata pernah beberapa kali 'perkhidmatan' mereka digunakan untuk membaharui kekuatan kuasa mereka.
Ketika ditunjukkan gambar-gambar tangkal dan azimat pada mayat pengganas yang mati serta barangan yang dikumpulkan oleh pasukan keselamatan yang 'membersihkan' kawasan pertempuran, bomoh itu berkata kumpulan pengganas percaya barangan itu mampu membantu mereka menewaskan anggota keselamatan Malaysia.
Barangan yang digunakan oleh mereka untuk ghaib dan kebal termasuk tulang kucing hitam.

Difahamkan, anggota keselamatan berkata mereka ternampak tulang diikat pada pelvis dan bahagian anggota lain pada badan pengganas. Segelintir pengganas yang menceroboh negara ini diberi tangkal oleh pemimpin mereka, yang menjanjikan selagi barangan itu kekal pada mereka, pasukan keselamatan tidak akan berupaya mengesan mereka atau tercedera jika ditembak.
Atas kepercayaan, inilah, mereka kelihatan tidak gentar walaupun berdepan beberapa batalion anggota keselamatan, kata dua bomoh berketurunan Suluk, baru-baru ini.
Pandangan peribadi aakj, puok taik ni d tipu hidup-hidup oleh Bahalol Kiram..datang buat kacau dengan upah je sebenarnya..dengar-dengar sekeluarga dapat RM600 dan Manifesto Bukan Janji sebidang tanah..!!
Akhirnya bila kerajaan Malaysia kumpulkan mayat mereka..minta waris datang mengaku..semua sepi..Kiram Si Bahalol ni tak bagi mengaku..takut !tuuuiHH !!
Mereka BUKAN KEBAL !! mereka BEBAL !!.

Sumber

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive