Pengikut Boyzzonne

Monday, December 10, 2012

Hanya Dengan Melihat, Perempuan Tahu Lelaki Yang Mempunyai Hubungan Sulit


Satu kajian telah di jalankan di Australia di mana wanita dinilai mampukah untuk menilai apakah lelaki sebenarnnya setia atau tidak dengan hanya melihat mereka sahaja.

Seperti yang dinyatakan dari Reuters (04/12), penelitian yang diterbitkan dalam jurnal Biology Letters tersebut dengan tepatnya menyebut kalau wanita cenderung menilai lelaki dari keadaan fizikal mereka. Hal itu kemudian dikaitkan dengan tingakat kesetiaannya.

"kebanyakan lelaki tampan dinilai wanita sebagai orang yang setia dalam sulit" tulis kumpulan kajian yang dipimpin oleh Gillian Rhodes.

Di dalam penelitian tersebut, sebanyak 34 lelaki dan 34 wanita diminta memperhatikan gambar 189 wajah orang dewasa dan menjawab beberapa skala kesetiaan mereka. Kemudian, penelitian membandingkan jawapan respon mereka dengan kenyataan mereka. Terbukti wanita lebih boleh menilai adakah lelaki dalam gambar sebenarnya adalah jenis yang setia atau mempunyai hubungan sulit.

Sementara itu, lelaki yang cenderung percaya kalau wanita yang menarik dan feminin kebanyakannya suka membuat hubungan sulit. Padahal tidak ada bukti yang kuat tentang hal itu.

Kesetiaan adalah perkara penting dalam sesebuah hubungan. Jika salah satuk pihak mempunyai hubungan sulit, besar kemungkinan hubungan tersebut akan hancur berkecai.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive