Pengikut Boyzzonne

Monday, May 28, 2012

Ibu Tidak Benarkan Fizo Ambil Anak Angkat


Fizo Omar
KUALA LUMPUR: Pelakon Fizo Omar, 27, pernah berhasrat untuk mengambil anak angkat, namun tidak dibenarkan oleh ibunya atas sebab-sebab tertentu.
Fizo atau nama sebenarnya Wan Hafizol Wan Omar berkata, ibunya enggan dia mengambil anak angkat kerana risau sekiranya dia gagal menjadi seorang bapa yang bertanggungjawab selepas berumah tangga nanti.
"Saya pernah terfikir untuk mengambil anak angkat, tetapi ibu pula tidak benarkan.
"Dia risau sekiranya saya tidak mampu menunaikan tanggungjawab sebagai bapa angkat apabila memiliki keluarga sendiri kelak. Maklumlah, nak jaga anak angkat bukannya mudah.
Tambah Fizo yang bakal muncul dengan filem Halimunan tidak lama lagi, dia seorang yang sukakan kanak-kanak sehingga sanggup buat apa sahaja, terutamanya buat anak-anak buahnya.
Malah Fizo juga sanggup berulang alik ke Pahang semata-mata ingin menziarahi anak-anak buahnya dan bermalam bersama.
"Saya seorang yang sangat manjakan kanak-kanak, kerana bagi saya mereka adalah tempat yang paling sesuai untuk menghilangkan tekanan.
"Jadi, anak-anak kakak sayalah yang menjadi tempat untuk saya bermanja dengan mereka. Macam-macam kami lakukan apabila bersama seperti bermain, mandi dan tidur bersama, rasa seronok," ujarnya.
Bagaimanapun, jauh di sudut hati pelakon ini ialah dia bimbang mengenai keselamatan anak-anak buahnya memandangkan masalah penculikan semakin menjadi-jeadi sejak kebelakangan ini.
"Apabila mendengar berita tentang penculikan kanak-kanak, membuatkan saya agak gerun dan risau dengan keselamatan anak-anak buah saya.
"Apalagi dengan kanak-kanak yang bergelandangan di luar sana. mengenangkan hal itu, membuatkan fikiran saya tidak tenteram.
"Perasaan marah dan pelbagai persoalan mula timbul, apakah motif mereka berbuat demikian, belum lagi yang merogol dan membunuh," katanya.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive