Pengikut Boyzzonne

Friday, October 5, 2012

Dua dituduh bunuh warga emas

Kiri Kaswan, Chan Hong

PEKAN – Kes kematian seorang pekerja premis menjual alat binaan yang rangkanya ditemui ditanam di kawasan hutan di Jalan Pekan-Nenasi di sini 21 September lalu memasuki episod baharu apabila dua sahabat dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan membunuh mangsa.

Kaswan Raja Gopal, 26, dan Lam Chan Hong, 35, dituduh membunuh Sh. Othman Sh. Bakar, 72, selepas menculik warga emas tersebut pada 15 September lalu.
Bagaimanapun, tiada sebarang pengakuan direkodkan daripada Kaswan yang bekerja sebagai penjaga sangkar ikan dan Chan Hong yang menjalankan perniagaan bengkel cermin kenderaan di Kuantan di hadapan Majistret Nordiana Abd. Aziz.
Mengikut pertuduhan, kedua-dua tertuduh didakwa melakukan perbuatan tersebut di hujung jalan kecil bertar di Kilometer 16 Jalan Pekan-Nenasi di sini pada pukul 1 petang.
Mereka didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.
Nordiana kemudian menetapkan 4 Disember depan sebagai tarikh sebutan semula sementara menunggu laporan kimia dan laporan bedah siasat.
Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Amalina Zainal Mokhtar.
Pada 21 September lalu, Kosmo! melaporkan mengenai kerisauan seorang wanita, Siti Salamah Sheikh Abd. Rahman, 63, mengenai keselamatan suaminya, Sh. Othman yang didakwa diculik selepas disangka pemilik premis menjual alat binaan di Peramu Jaya di sini. Dia sebenarnya hanya pekerja biasa syarikat tersebut.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive