Pengikut Boyzzonne

Sunday, September 30, 2012

Pelik! Benarkah Negara Ini Hanya Mempunyai 3 Orang Penduduk Sahaja?


Pernahkah kita terfikir bahawa di dunia ini wujudnya negara yang mempunyai penduduk seramai 3 orang. Jika satu kampung mempunyai tiga orang penduduk, kita masih lagi boleh terima, tetapi ini negara. Sebagaimana syarat-syarat berdirinya sebuah negara yang berdaulat, maka Republik Molossia memang Layak dikatakan
sebagai negara Republik terkecil di muka bumi ini, walaupun tidak berdaftar dengan Perikatan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), namun Republik yang memiliki wilayah kedaulatan sendiri ini memang ada secara fakta.
Negara paling kecil ini di pimpin oleh seorang diktator yang bernama Kevin Baugh dimana Kevin ditemani oleh 2 anaknya dan 3 ekor anjing ( Populasi : 6 ) setelah negara ini diwujudkan sekitar 30 tahun yang lalu.
Negara Molossian diwujudkan pada 26 Mei 1977. Dikenali pada waktu itu sebagai Republik Grand Vuldstein. James Spielman dinobatkan sebagai Raja James I, dan Kevin Baugh dinobatkan sebagai Perdana Menteri. Meskipun Raja James I seorang raja, beliau tidak lagi aktif dalam kerajaan pada waktu itu.
Untuk Masuk ke negara terkecil ini korang Memerlukan Pasport untuk di sahkan.

Kerajaan tanpa campurtangan raja terus dikembangkan oleh Perdana Menteri. Pada tahun 1980 kerajaan telah berganti dengan nama baru iaitu Kerajaan Edelstein, dan pada tahun 1988 bertukar nama sekali lagi sebagai Kerajaan Zaria. Pemerintahan dijalankan walau tanpa sebiji rumah untuk ditadbir. Perdana Menteri negara tersebut telah berhijrah ke Eropah pada tahun yang sama. Selepas kembalinya dari eropah pada tahun 1992, kerajaan di makmurkan dengan pertumbuhan budaya.
p/s: Macam pelik pula jika negara atau wilayah yang dibangunkan ini mempunyai seramai 3 orang penduduk sahaja. Merekala pegawai kerajaan, merekalah pegawai imegresen dan mereka jugalah penduduk. Apa yang kelakarnya, hendak masuk wilayah ini perlu membawa passport sebagai pengesahan.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive