Pengikut Boyzzonne

Sunday, September 30, 2012

Wanita Menjadi Kuat


Wanita memang terkenal dengan perasaan yang lembut dan mudah tersentuh. Kadang kala kita jadi hairan bagaimana dan dari mana sesetengah wanita itu menjadi kuat hatinya dalam menempuh dugaan dan cabaran hidupnya yang berliku dan mencabar.


Tabahnya dia? kita selalu berkata bergitu kan? bagaimana seorang wanita yang hatinya selembut tisu boleh kuat dan tabah begitu? kita hairan bagaimana wanita yang kasih dan cintanya diabaikan oleh insan tercinta boleh berdiri dan tabah. Kita sangat hairan bagaimana mereka yang dilukai boleh setia dan cekal hadapi semua itu.

Ada 2 sebab mengapa wanita boleh menjadi begitu kuat.

1.Apabila dia begitu menyintai-Apabila dia begitu menyintai insan di sisinya tak kira diperlakukan umpama permaisuri atau dilayan bagai sampai wanita itu tetap kuat dan setia di sisi insan kesayangannya. Padanya mereka perlu setia dan mengabdikan dirinya selagi hayat dikandung badan terutama jika mereka telah punyai cahaya mata.

2.Apabila dia sangat terluka-Bila hati seorang wanita sangat terluka mereka akan menjadi kuat luar biasa. Mereka akan jadi bersemangat melalui segala rintangan. Dia ingin mengikis perasaan hiba dan sedih dalam hatinya dan itu yang mampu dia lakukan untuk meneruskan kehidupan di perjalanan yang singkat di muka bumi ini.

Wanita akan menjadi seorang yang manja bila dimanjakan. Mereka akan jadi seorang yang kasar dan ganas bila tak dihormati dan sakiti, dia juga akan menjadi seorang yang tabah bila merasakan keadaan amat meruncing dalam kehidupannya. Itulah wanita, sangat telus dalam menyintai. Carilah wanita yang baik untuk dijadikan permaisuri hati agar kalian akan menikmati kemanisan dalam menyintai wanita selembut Aisyah dan sekuat Maryam serta secekal Siti Fatimah.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive