Pengikut Boyzzonne

Saturday, November 3, 2012

Kekesalan si pemandu lori

JENAZAH empat beranak yang maut dalam kemalangan di Pokok Sena kelmarin dikebumikan dalam satu liang lahad.

ALOR SETAR – Seorang pemandu lori yang terlibat dalam kemalangan di Pokok Sena kelmarin hingga mengakibatkan nyawa empat beranak melayang manakala seorang lagi kritikal merasa sungguh kesal selain bingung bagaimana tragedi tersebut berlaku.

Remaja berusia 19 tahun tersebut mendakwa kemalangan di Jalan Tualang dekat Kampung Permatang Limau tersebut berlaku secara tiba-tiba.
“Saya sungguh kesal dan tidak tahu bagaimana ia boleh berlaku. Saya memandu lori milik saudara saya secara sambilan ketika musim menuai padi sahaja.
“Saya mempunyai lesen tetapi masih baru memandu lori itu. Laluan di situ kerap berlaku kemalangan termasuk yang melibatkan kehilangan nyawa kerana jalan berlopak,” dakwanya ketika ditemui di Kompleks Mahkamah Alor Setar.
Semalam Kosmo! melaporkan kemalangan pukul 3 petang itu mengorbankan pesara tentera, Shafie Abd. Hamid, 57; isterinya, Che Faridah Ani, 60, serta dua anak mereka iaitu Mohd. Iptihal, 26, dan Nurul Faiz, 24.
Mangsa yang cedera pula ialah anak bongsu dari enam beradik, Muhd. Iqbal Zakwan, 15, yang masih dirawat di Hospital Sultanah Bahiyah.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive