Pengikut Boyzzonne

Thursday, October 25, 2012

Budak Ini Mengaku Pernah Masuk Syurga


Remaja yang hampir meninggal dunia kerana ususnya pecah mengaku ke syurga dan bertemu dengan saudara perempuannya yang sudah meninggal dunia. Padahal, kedua orangtuanya tidak pernah cerita soal anak perempuan itu.

Colton Burpo, 11, mengaku ketika berusia empat tahun, dia mengalami sakit parah sehingga terpaksa menjalani pembedahan darurat sebanyak dua kali. Setelah pulih, dia memberitahu ibu bapanya, Todd dan Sonya, bahawa dia baru saja bertemu dengan kakak perempuannya yang belum pernah dia temui. Wajar, sebelum melahirkan Colton, Sonya keguguran janin perempuan. Kerananya, kedua orang tua Colton tidak pernah menceritakan cerita sedih itu.

“Perempuan itu nampak sangat biasa. Dia memberikan saya pelukan dan mengatakan senang bertemu seorang anggota keluarga di sana,” kata Colton yang mengungkapkan pengalaman luar biasa itu di buku terbaru Heaven is for Real.

“Dia mengaku tidak memiliki nama. Dia tidak pernah diberikan nama. Tapi dia tidak sabar bertemu dengan ayah dan ibu di syurga,” kata Colton lagi menceritakan soal saudara perempuannya itu.
Colton juga mengatakan bertemu datuknya Pop, yang meninggal 30 tahun lalu dan tidak pernah dikenal Colton, walaupun melalui. Colton mengaku penglihatannya di syurga tidak berdasarkan pengalaman hidupnya di dunia nyata.

Ketika ditanya bagaimana keadaan di syurga, Colton menjelaskan dengan sangat spesifik. “Wow. Ada banyak warna pelangi. Ini adalah sebuah tempat yang indah dengan banyak benda yang menakjubkan.”

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive