Pengikut Boyzzonne

Monday, October 22, 2012

Kehidupan Mafia Yakuza Sebenar, Geng Terkejam di Jepun


Semua Gambar ini diambil oleh Anton Kusters. Dia telah melawat sebuah keluarga yang berkait rapat dengan Mafia Yakuza di Jepun untuk Dua Tahun. Dia cuba belajar dan menyelidik setiap detik kehidupan Yazuka ini dengan teliti. Dia melakukan segalanya bersama mereka seperti menemani mereka ke Nightclubs, Pengenbumian dan banyak lagi acara lain. Cuba fikir kalau gambar ini diambil
oleh orang biasa, rasanya anda perlu berhati-hati dengan kehidupan anda kerana anda mungkin tengah diperhati. :-) Satu kisah benar, seorang pemberita dari AS telah meletakkan jawatan selepas dia membuat penyelidikan mengenai jenayah Yazuka selepas menerima “death note” daripada Yazuka. Selain itu, bagi semua Yazuka yang melakukan kesalahan, jari mereka akan dipotong (seperti dalam filem). Sebenarnya apa yang korang lihat di dalam filem adalah kenyataannya, memang sama. Mengikut polis di Jepun, pada lima tahun yang lalu seramai 41,000 orang ahli Yakuza di Jepun.

Ini gambar anak perempuan Bos Besar Yazuka, dia terpaksa menjalani hidup seperti bapanya. Dia sekolah di sering diserang oleh ahli gang lain yang tak puas hati dengan bapanya. Tetapi mereka sangat popular di sekolahnya, memang ramai orang menyokongnya. :
Shoko Tendo
Kehidupan sebagai Yazuka di Jepun :

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive