Pengikut Boyzzonne

Tuesday, August 28, 2012

5 Kekurangan Lelaki yang Menjadi Tarikan Wanita


Percaya atau tidak, menurut hasil kajian sebuah universiti di Amerika Syarikat, menyebutkan ada beberapa faktor kekurangan kaum Adam yang dapat menjadi daya tarik terhadap wanita!
Berikut adalah
hasil kajian tersebut:
1. Kesan luka
Mungkin tidak ada yang menyangka bahwa kesan daripada luka ternyata dapat menjadi sebuah daya tarik. Dan uniknya bekas luka pada lelaki kadang-kadang dianggap sebagai lambang kejantanan oleh banyak perempuan. Apatahlagi jika mereka merasa tertekan dengan cerita di sebalik luka tersebut. Pasti si wanita akan lebih bersimpati.
2. Anda seorang yang pelik!
Geek atau si ulat buku mungkin selalu menjadi bahan cerita. Namun kini jangan terkejut jika lelaki yang Anda anggap geek/pelik ini ternyata memiliki kekasih cantik dan super seksi! Kelakuan ‘aneh’ lelaki tersebut justeru dianggap unik dan lain daripada yang lain. Para perempuan dewasa ini mungkin bosan dengan jenis lelaki yang nampak ‘biasa-biasa’ saja. Daripada memilih lelaki yang biasa mereka temui di tempat lepak, kini banyak perempuan yang memilih untuk keluar berdua dengan lelaki ulat buku yang memiliki mimpi besar untuk membuat roket dengan bahan bakar air.
3. Peluh
Peluh berlebihan pasti membuat kepercayaan diri berkurang. Namun bagi sebahagian perempuan, peluh kononnya dapat membuatkan lelaki kelihatan seksi. Apalagi peluh itu keluar ketika kaum lelaki tengah bersukan. Perempuan yang melihatnya pasti terkesima. Menurut sebuah kajian, pada saat berpeluh, lelaki mengeluarkan hormon androstadienone yang dapat memicu perempuan menjadi ghairah.
Namun yang perlu diperhatikan adalah kebersihan diri. Jika tubuh Anda tidak bersih, keringat yang keluar akan menimbulkan bau yang kurang sedap. Bukannya kelihatan seksi, anda malah akan dijauhi oleh perempuan!
4. Uban
Proses penuaan adalah hal yang pasti. Salah satu tanda-tandanya adalah timbulnya uban atau rambut putih. Kini tak perlu sibuk-sibuk menghitamkan rambut Anda secara rutin. Anda pasti ingat aktor Richard Gere yang dianggap semakin seksi ketika rambutnya memutih. Bisa jadi uban dijadikan lambang kematangan dan kedewasaan lelaki oleh sebagian perempuan. Jadi buat apa malu untuk memilikinya?
5. cermin mata
Menurut sebuah kajian di Stockholm, Sweden, perempuan kini lebih tertarik dengan lelaki bercerminmata. Kerana golongan ini lebih kelihatan bijak dan cerdas, boleh saja menjadi alasannya. Jadi bagi Anda yang memiliki penglihatan kurang baik, tak perlu ragu-ragu memakai cerminmata. Yang penting, sesuaikan bentuk bingkainya dengan bentuk wajah Anda.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive