Pengikut Boyzzonne

Friday, August 31, 2012

‎5 perkara yang dilakukan untuk pasangan

1) Ingat Tarikh Penting
 Ini penting sebab menunjukkan yang kita ambil tahu tentang si dia. Contoh, tarikh lahir si dia. Jangan lupa sebab pantang
nenek moyang si dia andainya pasangan cucu cicitnya lupa tarikh-tarikh penting. Lagi satu contoh, tarikh mula couple.

2) Bantu Ringankan Beban- 
Jangan berat tulang kalau mahu teruskan hubungan dengan si dia. Kalau pergi shopping tu, tolonglah bawa barang-barang yang di’beli si dia. Si dia suka sekiranya anda membantu, jadilah pasangan yang ideal buatnya.

3) Memberi Pujian- 
Ini yang paling indah bagi golongan girls. Cubalah memberi sedikit pujian kepada si dia, ada baik sekiranya anda ikhlas dalam memuji(ramai yang tidak ikhlas dalam memuji). Hindarkan perasaan malu/segan dalam memuji si dia, tidak romantiklah beb kalau malu/segan.

4) Jadi Pendengar Yang Baik- 
Walaupun si dia bercakap tentang hal-hal yang membosankan pada anda, layannnn je! Tidak perlu bagi reaksi sebab nanti kantoi yang anda tidak suka topic yang di’bincangkan. Ayuh mendengar!

5) Penuhi Hajat-
 Ini yang paling sukar, sebab tu kedudukannya di’akhir sekali. Kalau anda mampu penuhi hajat si dia, anda adalah orang yang paling bahagia dan akan mempunyai detik-detik hidup yang semuanya indah belaka. Kalau si dia kata bestlah lagu dalam album baru penyanyi baru tu, itu maknanya si dia bagi signal suruh beli album tersebut. So, tunaikan hajat si dia.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive