Pengikut Boyzzonne

Monday, October 8, 2012

Melanggar Pembahagi Jalan,Kereta Ferarri Ini Terbelah 2

Francorchamps - Sebuah kemalangan mengerikan berlaku di jalan raya Francorchamps, Belgium. Kemalangan tunggal ini melibatkan Ferrari F430 Scuderia berwarna merah. Dua orang meninggal dunia akibat kemalangan tersebut. Demikian seperti dilaporkan Wreckedexotics.com

Menurut saksi mata, kemalangan ini berlaku begitu cepat. Si pemandu memacu kereta eksotik asal Itali ini dengan kelajuan tinggi. Sesaat kemudian

pemandu kehilangan kawalan dan menghentam pembatas jalan.

Hentaman ini berakhir tragis. Bahagian depan Ferrari F430 Scuderia terbelah dua hingga ke bumbung. Ini menunjukkan pertembungan yang sangat keras. Alhasil pemandu dan penumpang di sampingnya tewas di tempat.

Sekadar maklumat, Ferrari F430 Scuderia merupakan varian tertinggi dari F430. Model ini dilancarkan semula pada 2007 lalu di acara Frankfurt Motor Show oleh bekas juara F1, Michael Schumacher.

Ferrari F430 Scuderia merupakan lawan dari Lamborghini Gallardo Superleggera dan Porsche RS. Bobol supercar ini lebih ringan 100 kg dari model biasa dengan tenaga mencapai 580 hp pada putaran 8.500 rpm. 

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive