Pengikut Boyzzonne

Monday, August 13, 2012

Apa Wanita Perlu Buat Bila Lelaki Marah?

1.Diam-Apabila dia sedang marah diam. Jangan banyak tanya, jangan banyak soal atau jawab. Keadaan yang tegang akan buat keadaan panas dan
tak berkesudahan.


2.Cari masa sesuai-Cari masa yang sesuai menerangkan keadaan sebenar jika dia tersalah anggap atau tersalah faham. Bercerita dan menjelaskan bila dia sudah reda marahnya lebih baik dari terburu-buru menegakkan kebenaran yang akan berakhir dengan pergaduhan nanti.

3. Yakinkan-Yakin kan dia atas apa yang berlaku berserta bukti yang ada. Kena cakap dengan tegas dan meyakinkan si dia agar dapat memberi peluang untuk dia memahami apa yang terjadi dan akhirnya dia tahu yang kamu tidak bersalah sebenarnya.

4.Jangan mengungkit-Jangan mengungkit apabila dia sedang marah. Tindakan kamu akan lebih membuat dia marah dan akan lebih memburukkan keadaan

5.Usap-Usap dadanya dan minta dia bersabar. Dengan cara itu mungkin dapat meredakan marahnya.
6.Beri minuman-Berilah dia minuman agar sejuk sedikit kemarahannya. Mana tau dengan minum dia lebih tenang dan dapat berfikir dengan positif berbanding sebelumnya.

7.Pergi Jauh Darinya Sebentar-Jauhkan diri darinya sebentar. Bukan jauh sangat pun, jika dia di bilik kamu pergilah di luar. Mungkin dengan kamu tercegat di depannya buat dia makin marah. Cuba beredar dari situasi tegang itu bagi redakan keadaan.

8.Menangis-jika tak mampu buat apa-apa menangislah. Senjata wanita adalah air matanya. Mungkin kamu rasa sakit hati bila tak bersalah tapi tak mampu membela diri. Menangis lebih baik dari kamu terjerit-jerit meninggi suara kepada dia.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive