Pengikut Boyzzonne

Saturday, September 22, 2012

Sultan Johor rasmi Legoland Malaysia


NUSAJAYA - Sultan Johor Sultan Ibrahim malam ini merasmikan Taman Tema Legoland Malaysia, di sini, yang merupakan taman tema pertama seumpanya di Asia.
Perasmian itu dimeriahkan dengan pertunjukan bunga api selama kira-kira 15 minit dengan hadirin menyaksikannya dalam bentuk tiga dimensi (3D) menggunakan cermin mata khas.

Turut berangkat ke majlis itu permaisuri Sultan Johor Raja Zarith Sofiah Sultan Idris, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Hadir sama Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman dan isteri Datin Prof Dr Jamilah Arifin, Pengurus Besar Legoland Malaysia Siegfried Boerst, barisan exco kerajaan negeri dan pegawai kerajaan.
Terdahulu, Sultan Ibrahim pada majlis itu turut berkenan menerima potret wajah baginda yang dihasilkan menggunakan kepingan logo yang menggunakan 12,600 kepingan logo dan disiapkan dalam tempoh 50 jam oleh pekerja taman tema berkenaan.

Taman tema Legoland Malaysia bernilai RM720 juta dan yang keenam di dunia itu dibuka 15 Sept lepas.
Taman seluas 31 hektar yang menawarkan 40 permainan, pertunjukan dan pameran yang menampilkan blok mainan Denmark itu, akan menjadi satu daripada tarikan utama Iskandar Malaysia, sebuah zon ekonomi khusus yang bersempadan dengan Singapura.
Kira-kira 30 juta blok Lego diguna untuk membina tarikan di taman tema itu. - Bernama

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive