Pengikut Boyzzonne

Sunday, September 16, 2012

Wanita Ini Boleh Mati Jika Terkena Air


Penyangkit jarang ditemui dan aneh di hidap oleh Katie Del berasal Flint, Welsh Utara ia mengidap penyakit aquagenic urticaria yang hanya dialami 35 orang di seluruh dunia penyakit ini merupakan penyakit yang alergi terhadap semua jenis air. Jika kulit terkena air maka si pesakit akan mersakan rasa panas terbakar dengan potensi kematian.

Penyakit inilah yang menyeksa
Katie Del jika dia bersentuhan dengan air maka dia akan menderita rasa sakit sampai sampai Katie Del tidak pernah mandi untuk menghidari rasa sakit.

Bukan hanya tidak mandi untuk menghindari tubuhnya mengeluarkan keringat ketika kerja wanita ini pun rela mengundurkan diri sebagi guru seni di salah satu sekolah di sana.

“Kadang-kadang saya merasa seperti tahanan di rumah saya sendiri. Saya mempunyai hari-hari di mana saya seharusnya merasakan gerah dan menangis, tapi tentu saja itu tidak dapat saya rasakan. Seseorang berkata aku boleh mati kerana hal itu, “ujar Dell seperti yang dipetik dari Daily Mail, Kamis (15/3/2012).

“Orang-orang kadang-kadang sukar mengerti keadaan saya dan mereka akan tertawa jika saya bilang bahawa saya tidak akan pernah boleh mandi. Sekarang keadaan saya memang memburuk, walaupun masih bergantung dengan ubat-ubatan. Saya tidak mahu memikirkan akan seperti apa saya pada 10 atau 15 tahun kemudian, “ujarnya.

Katie Del sudah mengidap penyakit ini sejak erusia 16 tahun ketika ia harus membuang amandelnya.
Di sudut lain, menurut para ahli belum ada ubat untuk menyembuhkan penyakit urtikaria aquagenic dan Dell pun belum berani untuk melakukan kemoterapi.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive