Pengikut Boyzzonne

Saturday, August 4, 2012

Mayat lelaki ditemui tertiarap dekat Lombong

Polis menjalankan siasatan ke atas mayat mangsa yang ditemui berdekatan kawasan bekas lombong dekat Kampung Telaga Cina.

KUALA MUDA – Seorang lelaki warga Myammar ditemui mati dalam keadaan tertiarap berdekatan kawasan lombong dekat Kampung Telaga Cina di sini kira-kira jam 3 petang semalam.

Mangsa, Saw Ngein, 39, ditemui dalam kawasan semak kecil dalam lopak air berdekatan bekas lombong lengkap berpakaian ditemui dengan kesan tetakan di bahagian kepala.

Mayatnya didapati tertiarap di mana bahagian mukanya tersembam ke permukaan air dengan kesan lumpur kelihatan di seluruh bahagian badan.

Selain itu, tapak kaki mangsa turut kelihatan bewarna kehitam-hitaman seperti
terpijak kawasan berminyak.

Difahamkan, kepala mangsa turut terdapat kesan tetakan dan kesan darah turut kelihatan di atas permukaan tanah tidak jauh dari mayat mangsa ditemui.

Penduduk, Chang Keng Kok, 36, berkata, kawasan berkenaan menjadi tumpuan kaki pancing setiap hari memandangkan berdekatan dengan Pekan Semeling.

Menurutnya, operasi melombong pasir turut terdapat di kawasan itu selain menjadi laluan setiap hari penternak ayam dan lembu yang menggunakan jalan berkenaan ke kawasan penternakan.

Kek Kok berkata, terdapat ramai warga asing yang bekerja di kawasan sekitar namun tidak mengenali mangsa.

“Saya dengar dari penduduk kampung sahaja mengatakan akan terjumpa mayat lelaki di sini dan sebaik sahaja dimaklumkan, terus datang untuk melihat keadaannya,” katanya.

Dia berkata, sebaik sampai ke lokasi kejadian, dia ternampak orang ramai mengerumuni lokasi kejadian di mana mayat seorang lelaki ditemui kemungkinan akibat dibunuh.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive