Pengikut Boyzzonne

Thursday, September 27, 2012

Cara Mengenal Pasti Antara Awek Jepun Dengan Korea

Memang sukar nak membuat pilihan antara kedua-duanya, sebab kalau kecantikan yang dijadikan ukuran; kedua-duanya sangat cantik dan sedap mata memandang. Ramai yang mengidamkan untuk memiliki kekasih ibarat Masami Nagasawa, Toda Erika, Kyoko Fukada, Maki Horikita, Ayase Haruka, Goo Hye Sun, Go Younha, Choi Ji Woo, Kim Hye Sun, Song Hye Gyo dan ramai lagi.


WANITA JEPUN













Wanita Jepun secara umumnya memiliki keperibadian yang sopan-santun, lemah-lembut, menarik dan lebih menghormati pandangan orang lain. Bagi mereka perkataan ‘Tidak’ sangat janggal serta ketika menolak sesuatu pelawaan dengan “eemmm… Dari pengertian orang-orang lama,  itu merupakan tanda penolakan yang cukup sopan dan kita semua harus mengerti maksud mereka.
Mereka juga sangat mudah bersifat ramah dengan sesiapa pun hatta mereka tidak mengenali anda sebelumnya. Dari segi kecantikan, biasanya wanita Jepun disebut cantik jika memiliki kulit putih bersih serta sihat, tidak ada tanda hitam di wajah, dan berambut lurus. Mereka juga sangat berdisiplin dari aspek menjaga wajah agar tetap cantik.
Dari segi perhubungan, mereka tidak terlalu memilih-milih pasangan seperti kebanyakan wanita Korea. Majoriti yang sudah berkahwin lebih cenderung memfokuskan untuk menjadi suri rumah sepenuh masa.

WANITA KOREA













Wanita Korea secara umumnya cerdas, kelakar, dan berdikari tetapi hasil dari tinjauan Yahoo Answer dan forum-forum yang lainnya, ramai yang berpendapat mereka ini galak, kasar, memilih-milih teman, mereka juga tidak mudah rapat dengan orang lain kecuali dengan orang-orang Korea sendiri. mereka lebih Racist terhadap orang-orang luar.
Dari hasil kajian, didapati 29% masyarakat korea selatan membenci Jepun (anti-Japanese sentiment) atas alasan yang tidak diketahui. Wanita Korea juga terlalu berlebih-lebihan dalam mempamerkan kecantikan dan sanggup mengeluarkan perbelanjaan besar untuk kekal cantik. Maka, tidak hairanlah ramai artis mereka yang melakukan pembedahan plastik (plastic surgery). Mereka juga lebih materialistik.
Biasanya wanita korea ketika makan mereka akan makan dengan mulut terbuka dan mengeluarkan suara, ini tentu saja sangat tidak sopan dan kasar di mata orang Jepun.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive