Pengikut Boyzzonne

Friday, September 28, 2012

Yang Pelik Dan Menakjubkan Dari Koleksi “Ripleys” Pertama


Diberbagai kesempatan mereka yang melawat beberapa "Ripley 's Believe It or Not!" Lokasi di seluruh dunia, tetapi lokasi di St Augustine adalah yang paling unik. Ini adalah koleksi Ripleys pertama dalam muzium dimulakan oleh Robert Ripley.

                                                    The Old Man and the Cherry Tree



Ini karya seni Jepun diukir dari akar pokok ceri yang mengerut. patung ini diambil alih oleh Robert Ripley tahun 1937 selama perjalanan keempatnya ke Timur Jauh. Ini juga muncul dalam kartun itu pada tarikh 15 November 1939 dan di "Ripley 's Odditorium" di New York City.

                                                               The FeeJee Mermaid



Kita terpikat oleh idea makhluk laut dalam air dan makhluk mitos, jadi ketika item ini muncul dan dipercayai menjadi putri duyung asli, orang berkumpul untuk melihatnya secara langsung. Pada 1842, ribuan penonton mudah tertipu dibayar 25 sen untuk melihat makhluk yang telah diciptakan RT Barnum yang "Feejee Mermaid". Tidak sampai Barnum menjadi lebih tua bahawa dia mengakui bahawa putri duyung-nya adalah "Fake World 's Greatest". kepala Monyet dan ikan menyatu bersama




                                                            The Shrunken Head



Ini hanyalah salah satu kumpulan dari beberapa kepala yang paling kurus di dunia. Proses "menyusut kepala" adalah yang paling umum dari Indian JivaroEkuador.




                                                                The Ferris Wheel



The Ferris wheel di Ripley adalah seluruhnya terbuat dari set Erector. Ini adalah model 1/12 skala yang asal dibina, jika anda boleh membayangkannya.

                                                         The Million Dollar Man



The Million Dollar Man direka oleh Jim Shore St Augustine Florida terbuat dari wang satu juta dolar yang dihancurkan. Saya tidak boleh mengatakan betapa banyak orang yang memjeling di pameran Ripley 's ini, mungkin sebagai item baru untuk daftar Ebay?




                                                            Chinese Dragon Ship



Ini adalah "54" inci kapal dengan tiga kepala naga, model selepas kapal yang digunakan oleh Maharaja China. patung ini diukir dari sebuah 200 block pon batu jed.

                                                                 The Gem Castle



Istana permata dibuat di Itali dan mengandungi lebih dari 2000 BATU PERMATA bunga termasuk batu jed, batu akik, kuarza mawar, mata harimau, dan gangsa. Istana pernah dimiliki oleh pengasas Ethan Allen, Nat Ancell. Sudah hilang selama bertahun-tahun sampai muncul di sebuah bangunan tua Ethan Allen pada tahun 1994.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive