Pengikut Boyzzonne

Wednesday, September 26, 2012

Kajian Orang Barat Mengatakan Buah Durian & Ubi Kayu Berbahaya

Ubi Kayu ( Cassava)

Memula aku rasa pelik gak pasal info ni tapi aku baca gak bagi habis. Tetapi secara ringkas aku faham yang ubi kayu ni berbahaya sebab boleh menyebabkan korang lumpuh dan sesetengahnya pula menyebabkan kematian akibat lebihan racun Cyanide yang ada
pada ubi kayu. Jika salah masak dan menyebabkan banyaknya cyanide akan menyebabkan kematian. Pelik gak sebab dulu aku suka kot makan ubi kayu ni.. gusar…haha

Ubi Kayu
p/s lepas ni tak nak beli potato chip sebab perwarna dan perisa diorang sangat membahaya pada kesihatan.
Raja Buah Durian
Raja buah ni di anggap buah paling jijik sebab bau yang busuk sehingga ada negara yang mengharamkan buah ni dibawa didalam pengangkutan awam. Dulu ada orang Australia cakap bau sampah lagi wangi dari bau durian. Lantak korang lah janji sedap. Lepas tu diorang cakap durian ni berbahaya sebab boleh membunuh..bila aku kaji rupanya eksperimen yang diorang buat tu terjadi bila seseorang yang minum arak dan lepas tu makan durian korang akan menempuh maut. Saper suruh yang korang g bantai arak tu..arak tu kan merosakan.haha.
Tapi pada pengemar durian di Malaysia jangan makan Panadol, air bergas, Lawan buah durian seperti manggis (atau buah yang sejuk sebab durian buah yang panas) dan juga sebaran ubat-ubatan. Kalau korang degil lantak koranglah… beware..

SUMBER ASAL : http://kindofsoul.blogspot.com/2011/07/makanan-asian-yang-pelikmengelikankotor.html

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive