Pengikut Boyzzonne

Friday, September 28, 2012

Kisah Benar!! Pulang Ke Rumah Setelah 3 Hari Dikuburkan


Penduduk Padang digegarkan dengan peristiwa aneh  kerana ada seorang datuk berusia 75 tahun sudah dikubur boleh hidup kembali.
Datuk tersebut bernama Faizal (75). Dia dikuburkan pada Sabtu 15 Januari lalu pukul 15.00 ptg. namun pada hari Isnin 18 Januari pada pukul 15.30 ptg tiba-tiba dia pulang ke rumah.
Faizal tiba di rumah dengan dihantar oleh tentangganya.
Keluarga yang sedang mempersiapkan majlis doa tahlil  lari ketakutan melihat datuk itu pulang dihantarkan tetangga.
Afrizon (35), anak Faizal  bercerita, ketika ayahnya  pulang orang yang datang ke rumah ingin membaca doa bersama langsung lari ketakutan.
“Mereka takut kerana ayah kan sudah dimakamkan tiga hari lalu,” katanya pada okezone
Kejadian bermula, ketika Afrizon melihat di media ada mayat tak dikenal di rumah mayat RSUP dr Djamil Padang yang ditemukan di Lubuk Alung, Kabupaten Padang Pariaman.
“Saya melihat gambar mayat itu mirip bapak saya, dan pada Sabtu kira-kira pukul 02.00 saya datang ke hospital itu dan memeriksa keadaan mayat tersebut, ciri-cirinya mirip dengan bapak saya,” tuturnya.
Ciri-ciri yang meyakinkan mirip dengan bapaknya itu pelipis kiri ada bekas goresan luka, pergelangan tangan kirinya ada jejak patah tulang, serta di celah-celah jari manis dan jari tengah ada peluru yang masih tertanam dan sudah menyatu dengan dagingnya.
Sementara bahagian dada ada bekas tembakan peluru dan begitu juga di perut ada bekaspembedahan. “Begitu pula wajahnya dan rambutnya mirip dan pakaian yang dikenakan juga sangat mirip, membuat saya percaya bahawa itu bapak saya,” katanya.
Pihak hospital juga tidak memiliki identiti mayat yang ditemukan polis itu, kemudian pada Sabtu g Afrizon bersama saudara lain mendatangi hospital itu untuk memeriksa kembali dan mereka setuju bahawa itu ayah mereka.
“Pada pukul 14.30 ptg mayat dimandikan dan langsung dikafani serta dibawa ke rumah. Pukul 15.00 ptg mayat yang sudah sampai di rumah langsung di kebumikan di tanah kelurgayang tak jauh dari rumah,” ulasnya.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive