Pengikut Boyzzonne

Wednesday, September 26, 2012

Maut selepas terima motosikal Roda tiga

PILU...Muhammad Ikram di sisi jenazah ibunya. Gambar kecil, Sapiah, maut.


MELAKA: Kegembiraan seorang ibu empat anak mendapat motosikal roda tiga selepas dua tahun menunggu berakhir tragedi berdarah apabila dia maut selepas berlanggar dengan anaknya dalam kemalangan di Jalan Tunku Abd Rahman, Batu Berendam di sini, kelmarin.


Dalam kejadian jam 5 petang itu, mangsa, Sapiah Md Said, 42, menunggang motosikal jenis Honda EX5 manakala anaknya Muhammad Ikram Laksemana, 18, menunggang motosikal roda tiga berkenaan yang baru diserahkan Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama).

Inilah motosikal tiga roda yang disumbangkan oleh FAMA untuk kegunaan Sapiah berniaga di pasar tani.
Ketika kejadian, motosikal roda tiga itu berisi muatan barangan jualan 40 kilogram (kg) keledek serta 10 kg ikan keli dan Muhammad Ikram menunggangnya untuk ke Pusat Transformasi Bandar (UTC) Jalan Hang Tuah bagi membantu ayahnya, Laksemana Salim, 48, berniaga.

Muhammad Ikram berkata, selepas selesai mengambil motosikal berkenaan di pejabat Fama, Ayer Keroh, dia dan ibunya bertolak ke kedai di UTC dengan menunggang motosikal secara berasingan.

“Setiba di lokasi kejadian, saya yang berada di depan dikejutkan dengan satu dentuman kuat dan pada masa sama melihat ibu tercampak ke kanan jalan, manakala motosikal ditunggang ibu merempuh motosikal saya.


No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive