Pengikut Boyzzonne

Monday, July 30, 2012

Staf Sarjan Tak sempat puasa di kampung

Hasrat seorang Staf Sarjan yang bertugas di Kem Trendak Melaka untuk menyambut Ramadan bersama ahli keluarga di Bachok, Kelantan berakhir tragedi apabila menemui ajal ketika dalam perjalanan 
DUNGUN - Hasrat seorang Staf Sarjan untuk menyambut Ramadan bersama ahli keluarga di kampung tidak kesampaian apabila dia terbunuh dalam satu kemalangan membabitkan tiga buah kenderaan malam kelmarin.

Kejadian kira-kira jam 8.30 malam di Kilometer 105 Jalan Jerangau-Jabor dekat sini itu dipercayai berlaku apabila
sebuah lori membawa muatan ikan dipandu Suhaimi Abdullah, 43, dan kelindan, Zamri Daud, 67, yang dalam perjalanan dari Rantau Panjang untuk menghantar ikan ke Melaka, melanggar seekor lembu lalu terbabas ke laluan bertentangan sebelum berlanggar dengan sebuah kereta Perodua Viva.

Kereta Proton Perdana dipandu Staf Sarjan Mohd Rizal Ibrahim, 40, yang bertugas di Rejimen Askar Melayu DiRaja Kem Trendak Melaka dari arah Kuantan menghala ke Kuala Terengganu pula dikatakan gagal mengelak Perodua Viva berkenaan yang berada di hadapannya, lalu bertembung dengan lori muatan ikan itu.

Ketika kejadian, mangsa bersama sepupunya, Mohd Haris Mohd Darus, 24, seorang kakitangan Hospital Alor Gajah Melaka dalam perjalanan pulang dari Melaka ke Bachok, Kelantan untuk menyambut Ramadan bersama ahli keluarga.

Akibat pertembungan itu, kereta dipandu Mohd Rizalitu remuk teruk manakala lori muatan ikan terhumban ke dalam gaung.

Mohd Rizal maut di tempat kejadian akibat cedera parah selepas tersepit di tempat duduk pemandu, manakala sepupunya yang cedera dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu.

Sepasukan anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat AMBS tiba untuk membantu mengeluarkan mangsa yang tersepit.

Pemandu lori dan kelindan serta pemandu Perodua Viva cedera ringan. Manakala, mayat Mohd Rizal dibawa ke Unit Forensik Hospital Dungun untuk pemeriksaan lanjut.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan kejadian dan kes masih dalam siasatan pihak polis.

Hasrat Staf Sarjan Mohd Rizal Ibrahim (Gambar kecil) yang bertugas di Kem Trendak Melaka untuk menyambut Ramadan bersama ahli keluarga di Bachok, Kelantan berakhir tragedi apabila menemui ajal ketika dalam perjalanan pulang ke kampung selepas terbabit dalam
kemalangan dengan sebuah lori di AMBS

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive