Pengikut Boyzzonne

Sunday, October 14, 2012

‘Kereta Terbang’, Tujuh Selamat


KUANTAN – Beberapa pelanggan  yang sedang menikmati  cendol di sebuah gerai tergamam selepas menyaksikan adegan kereta ‘terbang’ disusuli dengan dentuman kuat setelah kenderaan tersebut tercampak ke laluan bertentangan dan bertembung dengan
sebuah kereta lain di Jalan Beserah di sini, petang semalam.
Nasib mereka baik apabila kereta jenis Toyota Camry dipandu seorang seorang lelaki bersama penumpangnya tidak terus menggelongsor merempuh gerai sebaliknya terhenti beberapa meter di tepi jalan selepas bertembung dengan kereta jenis Perodua Kenari yang terbang dari arah laluan bertentangan.
Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang itu, lima remaja belasan tahun difahamkan pelajar salah sebuah sekolah di sini terselamat walaupun kereta Kenari yang dinaiki remuk dalam nahas tersebut.
Kelima-lima mereka bagaimana pun cedera agak serius manakala dua lagi termasuk pemandu parah.
Pemandu dan penumpang wanita Toyoya Camry berusia dalam lingkungan 30-an yang terbabit nahas terbabit turut cedera di bahagian muka dan kepala.
Semua mangsa dikeluarkan dari kenderaan dengan bantuan orang ramai sebelum dihantar menerima rawatan ke hospital.
Seorang saksi yang mahu dikenali sebagai Chong, 50-an berkata, dia bersama beberapa pelanggan sedang menikmati minuman cendol di sebuah gerai bergerak hanya kira-kira 20 meter daripada lokasi kemalangan.
Menurutnya, dia ternampak kereta yang dinaiki lima remaja itu dipandu dalam keadaan laju dari arah simpang empat Jalan Semambu-Jalan Tengku Muhammad menghala ke pusat bandar.
“Sampai di lokasi, kereta itu seolah-olah hilang kawalan lalu terbabas melanggar pembahagi jalan dan sebatang tiang lampu  sebelum terbang masuk ke laluan bertentangan.
“Sebuah kereta di laluan itu gagal mengelak lalu bertembung dengan kereta yang dinaiki remaja terbabit hingga kedengaran bunyi dentuman amat kuat,” katanya.
Menurutnya, dia berlari untuk membantu mangsa bagaimana pun terpaksa membatalkan hasratnya itu kerana takut melihat darah yang keluar daripada bahagian anggota mangsa yang cedera hingga menitis ke atas jalan.
“Orang ramai yang menyaksikan kejadian membantu membawa mangsa yang cedera ke tepi jalan sementara menunggu ambulans tiba,” katanya. – Sinar Harian Online

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive