Pengikut Boyzzonne

Thursday, June 21, 2012

Servis Baik -cuma SMS Kalau tak jumpa toilet




Orang yang baru di sesuatu tempat mungkin akan tercari cari apabila ingin ke tandas. Mungkin akan mengambil masa untuk bertanya dan mencari tandas. Orang yg tidak biasa di sesuatu tempat mungkin
akan tercari cari Perkhidmatan baru ini .

Jadi Majlis Bandaraya Westminster, yang meliputi Oxford Street yang sibuk di London, West End, Big Ben dan Majlis Parlimen, hari ini melancarkan "SatLav" - perkhidmatan tandas pencarian untuk pengguna telefon bimbit. Ia berbunyi seperti ia adalah terus daripada episod Seinfeld 1 yang pelik tetapi ia adalah benar.

Pelancong, teater, pembeli dan pengunjung pub di West End di London kini boleh mendapatkan maklumat dengan Hanya menaip 'TAnDAS' dan menerima teks kembali dengan alamat kemudahan tandas yang terdekat.

Sistem, yang meliputi 40 tandas awam, pinpoints kedudukan pemanggil dengan mengukur kekuatan isyarat telefon. Setiap sms di caj 50 Sen, dan kebanyakan tandas Westminster adalah percuma.

Majlis itu berkata ia berharap perkhidmatan akan menghalang orang daripada membuang air kecil di lorong, berkata kira-kira 4,500 liter air kencing berakhir di tepi jalan Westminster setiap tahun.

No comments:

Post a Comment

SHARE THIS

Blog Archive